CardAvantaj.. birocrație și interese ascunse..

După cum povesteam în articolul din urmă (aici) multe din achizițiile care le fac, prefer să le fac cu carduri de cumpărături, evident fără dobândă, astfel încât să folosesc banii băncii, nu banii mei, evident să nu blochez niște bani pentru orice perioadă, și să mă folosesc de banii băncilor, implicit să-mi mențin un scor de creditare ok.

Ei bine, am un card de credit de la ING, de mulți ani, de pe când aveam veniturile mult mai mici decât acum, pe care în general îl folosesc la carburant, aceștia au parteneriat cu Rompetrol, și deci iau motorină în rate fără dobândă. Mulți cunoscuți făceau mișto de mine pentru treaba asta, fiindcă domne, ai încasări lunare de X ron, și tu bagi motorină în rate fără dobândă. Ce să zic, dacă pot folosi banii bancii, de ce să n-o fac.

Și al 2-lea card de credit, este unul de la Raiffeisen, eMag Card, unde pot face cumpărături atât online cât și offline de la tot partenerii Raiffeisen, indiferent că vorbim strict de eMag sau alt partener. Evident și acesta cu rate fără dobândă. Pentru aceste 2 carduri, am automatizat o sumă lunară care se trimite în conturile respective, astfel încât să nu-mi dau singur bătăi de cap, ci doar să primesc pe email rapoarte în care sunt informat că am X credit, X sumă folosită, X sumă de plată lunar, și astfel de informații care-mi vin odată pe lună.

Ei bine, să revenim la problema de fond, când mi-am deschis cardul de la ING acum mulți ani, m-am dus o singură dată la bancă, în 2-3 zile era aprobat, totul ok. Acum vreo 1-2 ani, când l-am făcut pe cel de la Raiffeisen/eMag, la fel un drum la bancă, 2-3 zile așteptare, we are good.. totul ok.

Acum că am zis să-mi fac un CardAvantaj de la CreditEurope, vreau să zic, că am o săptămână jumătate de când am aplicat online, am fost în aceeași zi am depus și toate actele necesare fizic, și nimic. Am mai fost și săptămâna aceasta odată la ei fizic, în ziua când mi-au zis ca sunt șanse mari să fie totul ok, clar nu a fost.

Ceea ce mă intrigă este faptul că, funcționarul bancar, era oarecum reticent față de mine, un tip bărbos, cu hanorac și blugi, ca și cum eram ultima slugă în fața lui. Asta mă duce cu gândul la acele momenten când oamenii, ăștia cu „putere de semnatură” puneau mai mult amprentă pe cum era omu îmbrăcat, decât să afle mai exact ce e cu omul respectiv, și apoi să-și facă o părere. Trecând peste reticență văzută la acest funcționar, era oarecum costernat de faptul că am aplicat direct online și nu m-am dus la ei la bancă, să aplic pentru acel card. Că probabil dacă aplicam la el, în sediu, își lua comision de recomandare, și că uneori e mai bine să fii direct la sediu, și îmi băga dume de „salesman”, că dacă cunosc pe cineva, pot aduce la el și că îmi iau nu știu ce discount, vrăjeli.

Eu înțeleg un lucru, toți căutăm să facem bani, și să găsim un avantaj undeva oricât de mic este el, dar, dacă cineva a făcut o alegere, nu te pune în contra doar pentru frustrările tale personale. Deci per ansamblu, CreditEurope, chiar dacă sunt printre primii care oferă rate fără dobândă în România și au multe parteneriate, la capitolul oameni din agenții, se pare că aveți un mare minus, cel puțin din partea mea. Aștept în continuare acceptarea dosarului, deoarece orice bancă vede că plătesc la timp, și totul e ok, dar.. se pare că „relația noastră” pornește cu stângul.