După cum probabil ați mai văzut acum ceva vreme, am mai scris că am un contract cu Telekom România pe firmă. Mai bine spus un Reseller de găzduire web. Ei bine, am făcut acest contract la început când am deschis firma, gândindu-mă că dacă ofer facturi, trebuie la rândul meu și eu să mă justific cumva. Bun, încă de la început am avut ceva probleme cu serviciile lor, cădeau serverele în prostie la început, sau site-urile se încărcau foarte greu. Am făcut câteva sesizări la acea perioadă, într-un final s-a rezolvat. N-ai mai picat serverele etc.. dar oricum sincer, nici eu n-am mai stat să monitorizez prea mult.
Acum, gândindu-mă că mai am puțin, vreo 2 luni mai exact, de contract cu ei, zic hai să îmi încerc norocul și să le cer un ip dedicat alocat doar pentru clienții mei.. astfel încât să fie și SEO mai bun, să pot instala și eu ca omu un certificat SSL fără să intre automat SNI în acțiune, etc.. o grămadă de chestii avantajoase pe care le aduce un ip dedicat. Ei bine, făcându-le o întrebare acum câteva luni despre acest aspect, și în acel mail aveam un răspuns favorabil, luni 19 octombrie, am sunat la numărul verde, adică ăla gratuit. Neavând un serviciu apropiat cu ceea ce am eu, am băgat tastele acolo spre serviciile de internet, de acolo mi-a răspuns cineva, trimițându-mă către altcineva, și uite așa am fost pasat de colo colo de vreo 4-5 ori, până am ajuns la tehnic. La tehnic am fost trimis către alt tehnic care a zis că mă va suna marți, 20 octombrie, adică ieri. Nu m-a sunat nimeni, absolut nimeni, azi iarăși, am stat până la 16:30, apoi am sunat eu, iarăși. Evident, iarăși am trecut prin 5-6 operatori, am ajuns iarăși la tehnic. De acolo am fost trimis la Comercial, crezând că e totul gata, și că într-un final o să am ip dedicat, static pe reseller.
Însă nu, duduia de la tehnic zice că de fapt ip static se poate aloca doar la internet, adică la serviciile de internet, nu la reseller, găzduire etc.. deja am început să fiu nervos, alții au ip static pe reseller, și evident că se poate aloca un ip static pe orice reseller, până și pe cont de găzduire, și această cititoare de texte îmi spune mie că nu se poate. Mai ales după ce deja mi-a fost confirma de pe tehnic că se poate rezolva. I-am amenințat cu rezilierea contractului și neprelungirea lui, și a reușit duduia să zică că de fapt se gândește că ar fi bine să întrebe mai departe și că mă va suna în seara asta. Evident, acum e ora 19:00, nici un semn n-am primit. Tocmai de aceea și scriu acest articol. Un lucru e cert, cu siguranță dacă nu primesc acel ip dedicat nu voi mai prelungi contractul, ba chiar mai mult, voi rezilia acest contract. De aceea, nu faceți astfel de prostii să apelați la serviciile Telekom, și/sau să apelați la serviciile de suport. Cu siguranță veți fi trimiși la plimbare.. cu amânări.