Ce este Optimizarea SEO? (P)


Search Engine Optimization (SEO)
 inseamna, pe scurt, optimizarea unui site pentru motoarele de cautare. Deci daca ai o afacere reprezentata de un site sau pur si simplu detii un blog, sau o pagina web care vrei sa fie cat mai repede si mai usor identificata in rezultatele motoarelor de cautare, atunci ai nevoie de optimizare SEO.

Optimizarea SEO se imparte in doua tipuri principale:

SEO OnPage este un proces de optimizare a structurii interne a site-ului pentru o indexare eficienta in motoarele de cautare. In primul rand se realizeaza un audit SEO complet. Astfel website-ul este verificat de la A la Z, identificandu-se plusurile si minusurile acestuia. Dupa verificare, in structura site-ului se adauga si se modifica diverse elemente, fisiere si chiar texte. Imediat ce pagina web a fost pusa la punct din toate punctele de vedere, urmeaza procesul al 2-lea tip de SEO, SEO Offpage!

SEO OffPage este un proces complex, de lunga durata, care are ca scop nu doar promovarea afacerii respective pe internet, ci si pozitionarea site-ului pe primele pagini in rezultatele afisate de principalele motoare de cautare: Google, Yahoo, Bing si asa mai departe.

80% din traficul unui site este generat de motoarele de cautare si 90% dintre vizitatori ajung pe site-ul respectiv prin intermediul motorului de cautare Google.

In acest moment exista mii de miliarde de site-uri in lume, ceea ce inseamna ca pentru fiecare site sau blog aparut, exista un numar serios de alte site-uri cu care se afla in competitie pe nisa din care fac parte. Un website ajunge pe prima pagina in cautarile Google pe anumite cuvinte cheie relevante doar daca a beneficiat de optimizare SEO fara cusur.

Oamenii isi petrec mai mult timp pe internet decat in viata reala. Oamenii nu pot sta fara sa caute, fara sa afle, fara sa stie. Suntem intr-o permanenta framantare pe internet si am devenit avizi de cunoastere. Informatia inseamna putere. Google este principalul motor de cautare, iar cumparaturile si comenzile online sunt mai numeroase si mai indragite decat cumparaturile offline. Fapt dovedit. Cu totii facem cumparaturi, comandam aproape orice si ne platim facturile pe internet. Asadar, indiferent de domeniul de activitate, pentru ca o afacere sa se bucure de un succes fulminant, sa fie cat mai cunoscuta si sa aiba vanzari cat mai numeroase si mai mari, trebuie sa foloseasca cel mai important instrument de promovare – optimizarea SEO.

Scopul optimizarii SEO este acela de a-ti aduce site-ul pe prima pagina in cautarile Google pe anumite cheie relevante, natural si atent stabilite.

In linii mari, optimizarea SEO se realizeaza tinand cont de urmatoarele aspecte importante:

  1. Cuvinte cheie – in functie de nisa si domeniul de activitate, se stabilesc o serie de cuvinte cheie relevante pentru afacerea respectiva. Grupul de cuvinte defineste foarte pe scurt domeniul de activitate al afacerii sau descrie serviciile si/sau produsele business-ului respectiv. Sunt utilizate cuvintele cheie relevante pentru business, dar care sunt si cel mai des folosite in motoarele de cautare. Cu cat cuvintele cheie sunt alese mai bine, cu atat procesul SEO va fi mai de succes pe termen lung.
  2. Concurenta – aceleasi cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta sunt utilizate si de alte business-uri. Competitia este mare, tocmai de aceea analiza concurentei este foarte importanta. Odata stabilite minusurile concurentei, optimizarea SEO te ajuta sa plusezi exact acolo unde trebuie pentru a ajunge pe prima pagina in cautari, dar si pentru a te mentine in topul rezultatelor motoarelor de cautare. Inlatura competitia.
  3. Link building – crearea unei retele de link-uri din alte pagini web catre site-ul tau este un proces foarte complex si riscant. Daca acesta nu este realizat corect, procesul SEO nu doar ca este ruinat, site-ul in sine ajunge sa fie scos din indexarile motoarelor de cautare. Site-uri si bloguri excelente, care beneficiaza de rank-uri bune si publica texte unice, originale, optimizate SEO si corecte din toate punctele de vedere, vor fi selectate pentru a recomanda site-ul afacerii tale prin articole SEO foarte bune, link-uri si bannere sidewide. Reteaua de link-uri din alte pagini web catre site-ul tau iti va transfera autoritatea de care ai nevoie pentru a ajunge pe prima pagina in topul motoarelor de cautare pe anumite cuvinte cheie.
  4. Recomandari – articolele si comunicatele de presa sunt cele mai frecvente forme de recomandare. Daca sunt construite SEO, sunt creative, originale si ofera exact informatia cheie pentru ca afacerea ta sa atraga publicul tinta dorit, dar si pentru a manipula motoarele de cautare astfel incat sa te pozitioneze in topul cautarilor, atunci ele se vor raspandi de la sine, vor genera trafic si vor atrage link-uri externe fara niciun alt efort. Acest fapt incurajeaza avansarea in rezultatele motoarelor de cautare, dar conduc si la o rata de conversie excelenta, la cresterea vanzarilor si de ce nu, la dezvoltarea brandului personal.