Cred că este general valabil, cel puțin cam așa am pățit eu în ultimii ani, când este vorba despre curieri.. și anume, am dat comandă pe eMag, de regulă de la parteneri, nu direct de la eMag. Am primit estimat că va ajunge în X zile, se pare că uneori coletele pot ajunge și mai devreme decât se preconizează. Bine, ajunge coletul mai devreme, primesc telefon de la curier.. „Bună ziua, de la „firma de curierat”, sunteți la adresa X ?” .. acum există 2 opțiuni.. A sunt la adresă (de regulă dau să-mi vină coletele la birou, fiindcă pe zi este mereu cineva și las banii înainte știind că vine un colet în ziua care mi-a fost comunicată de către vânzător, sau B, nu-s la birou, și nici n-am apucat să las banii, fiindcă n-am știut ca acel colet va veni cu X zile înainte.
Bun, în cazul de față, era varianta B, eu nefiind la birou, neștiind că va veni mai devreme coletul, n-am apucat să las banii la colegi, și.. surpriză, vine curierul, bagă capu în birou, întreabă despre mine, primește un răspuns grăbit că nu-s, și pleacă, imediat, fără să asculte și restul, nu-i dar hai că-ți dăm noi banii, sau ceva.. nu.. get in, get out.. acesta este sistemul. Mă sună după ce a plecat, n-apuc să răspund, că eram în trafic și n-am auzit telefonul, evident îl sun înapoi, că e prin zonă la ora X, și să mă duc după el dacă vreau coletul. M-am dus după el până la urmă, că na.. a zis că el nu se mai întoarce la noi azi, că trebuie să vină o singură dată, dacă vreau coletul să mă duc la depozit. Depozitul fiind undeva la ieșire din oraș.
Varianta 2, vine curierul, eu stau la etajul 3, am de primit un colet mic, nimic prea mare sau ceva.. sună curierul, când este în cartier, eram acasă de data asta, și zic ok, scara X, etaj X, apartament X.. Că da, dar coborâți dvs, eu sunt pe strada Y. Zic, strada Y, este la 4 străzi de mine, și am ceva treabă și nu pot veni după dvs. La care el, ok, atunci vin eu, dar mai târziu, vă sun.. zic ok.. la 15 minute, primesc mesaj că să mă duc să ridic din depozit, că n-am fost găsit la adresa X, nici n-am reușit să mă încalț să ies din casă. 🙂
Varianta 3, de data asta, fac comandă de curier să trimit ceva, comandă online, pe site, de ieri, pt azi gen.. scriu acolo, că să se ridice între ora 12 și 17, la ora 14 primesc sms, comanda a fost anulată fiindcă n-am răspuns la telefon, sau n-am fost la adresa respectivă. Sun la ei, le explic în centrală, că am fost la adresa, și n-am primit telefon de la ei în ziua aia, face ăla în telefon, în regulă, haideți că refac comanda să revină curierul până în ora 18. Zic ok, și ala am pierdut ceva timp degeaba, măcar să vină. La ora 16 primesc iarăși mesaj, că s-a anulat comanda, pe același motiv. Mă lipsesc, și chem alt curier, de la altă firmă, ăsta vine, ia coletul, plătesc și taxă pentru livrare sâmbăta, și ajunge la destinație, sâmbăta, cum era de așteptat.
Per ansamblu, unele firme de curierat, sunt ok, altele nu.. dar totuși fiecare își face jobul așa cum îl duce capu, fără să-i pese de firma care-l plătește.